Fairtradekoffie gefinancierd door Alterfin op Super Bowl

De onderneming Death Wish, die koffie invoert van verschillende partners van Alterfin, mocht reclame uitzenden tijdens de Super Bowl van zondag 7 februari. Het niet te missen event op de Amerikaanse televisie trok meer dan 100 miljoen kijkers.

Als de naam Death Wish u niets zegt, is dat niet vreemd. Deze jonge Amerikaanse onderneming is pas gestart. Ze leverde echter al een topprestatie: ze won de wedstrijd ‘Small Business Big Game’ van meer dan 15.000 deelnemers. Deze wedstrijd biedt een kleine onderneming de kans om een reclamespotje met een waarde van 5 miljoen dollar uit te zenden tijdens de finale van het kampioenschap American football, de erg populaire Super Bowl. Met meer dan 100 miljoen kijkers scoort de uitzending van het event de tweede hoogste plaats in de geschiedenis van de Amerikaanse televisie.

Death Wish koopt zijn fairtrade- en biologische koffie aan bij verschillende partners van Alterfin: Comsa in Honduras en La Florida in Peru. Deze megareclame zal - hopen we -  ook voordelig uitvallen voor onze partners: meer verkoop voor Death Wish zou kunnen leiden tot een hogere vraag naar koffie bij onze partners.

Bij Alterfin zijn we bijzonder blij dat de schijnwerpers gericht staan op de koffie van deze coöperaties.  Wij waren immers de eerste internationale investeerder die in deze twee organisaties geloofde en in hen heeft geïnvesteerd.  Deze relaties houden ook stand want Alterfin blijft deze twee coöperaties van kleine producenten steunen. Het gaat om voorbeelden waarbij de drie ingrediënten van Alterfin samen aanwezig zijn: pionier, landelijk en duurzaam.

Meer weten over Comsa

Meer weten over La Florida

Nieuwsoverzicht

Login